Handelsbetingelser
Lyngeshops generelle salgsbetingelser.
1. Generelt
2. Køb af varer
3. Priser
4. Betaling
5. Forsendelse / levering
6. Reklamation
7. Fabriksgaranti
8. Fortrydelsesret
Generelt
virksomhedens oplysninger:
Juridisk navn: Lyngeshop v/Kim Nielsen
Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed
CVR-nr.: 32120407
Adresse: Kærgårdsvej 42. 8355 Solbjerg
Mailadresse: info@lyngeshop.dk
Telefonnummer: 40 76 53 44
Køb af varer
Køb af varer hos Lyngeshop sker kun via denne webside.
Priser
Lyngeshops priser angives i DKK inkl. afgifter og moms. Der tillægges en forsendelsesomkostning til prisen. Fragtprisen er fra 39,- kr. Vi har prisgaranti og hvis du finder et tilsvarende varer billigere får du 10% rabat og varen til den billigere pris.
Betaling
Betaling med Dankort, VISA Dankort eller Mastercard og betalingen trækkes først når varen er sendt. Vi opkræver ikke gebyr. Det er ikke muligt at tilgå fakturaen efterfølgende via vores hjemmeside. Send venligst e-mail til info@lyngeshop.dk
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,- til ViaBill.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit
Forsendelse / levering
Du kan vælge levering dag til dag med Brink eller afhentning.
Leveringstiden er normalt 1 til 3 hverdage. Alle varer leveres på adressen uden kvittering for varemodtagelsen.
Leveringsomkostninger dækker kun til brofaste øer. Hvis du ønsker levering til ikke brofaste øer, skal du venligst kontakte os på email info@lyngeshop.dk eller på tlf. 40765344
Levring af Bigbag er til kantsten.
Reklamation
Købelovens mangelsregler gælder ved ethvert varekøb, dvs. du som privatperson har 2 års reklamationsret. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har opdaget en fejl/mangel ved varen. Hvis du reklamerer inden 2 måneder efter du har opdaget en fejl/mangel ved varen er reklamationen altid rettidig.
Hvis varen eller dele deraf viser sig at være mangelfuld/fejlbehæftet (fabrikations- og/eller materialefejl) har du ret til omlevering reparation, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Denne reklamationsret gælder i to år fra varens modtagelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Fakturaen skal fremvises til Lyngeshop i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Varen sendes til:
Lyngeshop
Kærgårdsvej 42
8355 Solbjerg
Varer der skal til reparation, bedes sendes til et servicecenter i Danmark som Lyngeshop anviser. Du skal meddele Lyngeshop om eventuelle mangler snarest muligt efter varens modtagelse og inden rimelig tid efter det tidspunkt, hvor du har eller burde have opdaget manglen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Lyngeshop vil herefter foretage omlevering inden rimelig tid. Hvis det ikke er muligt at foretage omlevering, vil du snarest modtage din købesum retur. Reklamationsretten gælder kun, hvis du ikke selv er ansvarlig for de konstaterede mangler.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Fabriksgaranti
En leverandør kan yde fabriksgaranti ud over ovenfornævnte reklamationsret. Fabriksgarantien vil ofte give dig større rettigheder end den ovenfornævnte reklamationsret. I tilfælde af, at varen ikke opfylder en sådan fabriksgaranti, har du ret til at få bragt varen i en stand, så fabriksgarantien kan opfyldes. Du skal inden for rimelig tid efter det tidspunkt, hvor det konstateres, at varen ikke opfylder fabriksgarantien, rette henvendelse til Lyngeshop, der herefter vil kontakte leverandøren med henblik på at opfylde fabriksgarantien. Ombytning til en ny vare kan ikke altid påregnes, idet leverandøren ofte vil have ret til at reparere varen. Der må på nogle produkter påregnes længere reparationstid, da reparationen i visse tilfælde sker i udlandet.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@lyngeshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Højbede og spejlbassiner.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 450,- kr.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, hvor vi modregner de reelle forsendelsesudgifter til dig og forsendelsesudgifterne retur til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog modregner vi de reelle forsendelsesudgifter til dig og forsendelsesudgifterne retur til os. Senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget varen retur fra dig.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Lyngeshop
Kærgårdsvej 42
8355 Solbjerg
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse … mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Lyngeshop og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne, og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på lyngeshop.dk er ejer Kim Lynge Nielsen.
Som registreret hos Lyngeshop, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: cs@lyngeshop.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kim Lynge Nielsen på tfl. 40 76 53 44 eller på mail info@lyngeshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Klageportalen i Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 21.01.2018
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Lyngeshop
Kærgårdsvej 42
8355 Solbjerg
E-mail: cs@lyngeshop.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Adressen er:
Lyngeshop
Kærgårdsvej 42
8355 Solbjerg
Hvis du fortryder købet tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret at den lever op til betingelserne for at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi kontakte dig, for at få oplyst hvortil købesummen skal returneres.